Hot Lipsin tarina ja historiaa
TuotteetArtikkelit
Elettiin taloudellisesti synkän 90-luvun alkupuolta ja perustajamme Timo Majuri arvuutteli, mihin hän sijoittaisi Helsingissä tekemästään liikennevalohuollosta saamansa pääoman. Ajatus oman seksiliikkeen perustamisesta oli muhinut otsatukan alla jo hetken aikaa ja nyt, jos koskaan olisi oikea aika perustaa oma seksipuoti Helsinkiin.
Ensimmäinen liiketila löytyikin Katajanokalta ja se oli kooltaan noin 40-50 neliömetriä. Kävi varsin nopeasti selväksi, että tila on auttamattomasti liian pieni ja muutto isompiin liiketiloihin Itäkeskukseen oli edessä. Vähänpä Timo silloin tiesi, että liike palvelisi täysin samassa paikassa vielä tänä päivänäkin.
Alkuun liiketila oli tuplaten ensimmäistä Katajanokan tilaa isompi ja se täyttyi toinen toistaan kuumemmista VHS seksifilmeistä ennätysnopeasti. Asiakkaat löysivät liikkeen ilahduttavan nopeasti ja liikkeen myynnin kehitys olikin erittäin suotuisaa jo aikaisessa vaiheessa. Pian tulikin, eteen tilanne, että seiniä naapurissa oleviin tyhjiin tiloihin oli aika puhkoa.
Varsin pian liike saavuttikin nykyisen yli 400 neliömetrin kokonsa ja apukäsiä tarvittin pikaisesti. Tuttavan kautta remmiin hyppäsikin mukaan juuri armeijasta keväällä kotiutunut Samuli Katainen. Hän ottikin pikaisesti liikkeen päivittäisen operoinnin haltuunsa ja Timpalla jäi aikaa ruveta kehittämään liiketoimintaa parempaan suuntaan. 90-luvulla bisnes perustui lähes kokonaisuudessaan seksifimien ja seksilehtien myyntiin ja vuokraamiseen. Niitä haalittiinkin Ruotsista ja Euroopan eri tukuista reippaita määriä. Asiakkaamme janosivat uutuuksia jokaiselle viikolle ja mehän toimitimme!
Oma tuonti suoraan tuottajilta ja tukuilta piti hinnat erittäin kilpailukykyisinä ja sen huomasivat myös tuhannet ja taas tuhannet tyytyväiset asiakkaamme. Vuokrafilmien hyllyyn saapui uutuuksia joka ikinen viikko ja kauppa kävi kiitettävästi. Mutta pian oli aika hieman tummia pilviä kerääntyä seksitaivaalle...
Nimittäin kotimaassamme tuolloin oli voimassa täysin typerä ja epäjohdonmukainen laki, jonka lempinimeksi tulo puuhaajansa mukaisesti Lex Paasilinna. Lyhyesti lain sisältö tarkoitti sitä, että joka ikinen Suomessa myytävä videotallenne tuli tarkastuttaa valtion ikiomassa elokuvatarkastamossa raikkaaseen 5:n markan minuuttihintaan.
No eipä se vielä mitään, mutta lain mukaisesti ylin mahdollinen ikäraja oli kielletty alle 16 vuotiailta. Tämä taasen tarkoittaa sitä, että yksikään aikuisille tarkoitettu elokuva ei olisi mennyt läpi vaikka sen olisi tarkastuttanutkin. Kuitenkin maahantuonti ja tukkumyynti oli täysin sallittua ja valtiolle kyllä kelpasi tullimaksut, sekä verot tästä toiminnasta. Lisäksi naapurimaiden yrittäjät saivat postimyynnissä myydä tallenteita Suomeen ilman mitään huolta poliisin tai minkään muun tahon puuttumisesta asiaan.
Tämähän luonnollisesti johti eräänlaiseen kapinahenkeen ja filmejä myytiin aikuisille ihmisille ilman, että niillä tarkastamoa vaivattiin. Tämä taasen päätyi sitten pariin kertaan massiivisiin aikuisfilmien takavarikoihin, joihin parhaimmillaan osallistui yli 10 poliisia. Takavarikoitujen tallenteiden määrä nousi yli 12000:een kappaleeseen ja poliisilla oli asiassa myös edessään valtavia logistisia sekä varastoimisen kanssa ilmenneitä ongelmia.
Ja kun oikeuteen asti päästiin asiassa, oli oikeus poikkeuksetta sitä mieltä, että takavarikoitu omaisuus tuli palauttaa. Ja näin myös tapahtui. Eikä se toki ihme ollut, koska sisältö oli täysin sallittua aikuisille. Parhaimmillaan kaksi poliisipartiota ajoi päivätolkulla seksifilmejä maijalla takaisin liikkeellemme. Ei mikään ihannetilanne poliisillekaan
Tästä suivaantuneena Samuli mietti, ettei tämä nyt näin voi mennä. Hommassa kun ei ole järjen hiventäkään ja kaikki ovat tässä häviäjiä. Niinpä Samuli alkoikin uutteran työnsä tämän typerän lain muuttamiseksi. Se vaati satoja kirjeitä päättäjillemme aina presidenttiä myöten ja tämä lopulta myös huomattiin ja Samuli kutsuttiin eduskuntaan kuultavaksi asiantuntijana lain valmistelussa. Uusi järkevämpi laki astuikin voimaan heti tammikuussa vuonna 2001. Lain sisältö oli pääpiirteissään juuri sellainen, kuin Samuli oli sen ehdotuksissaan lukuisille päättäjille jo aikaisemmin linjannut. Tähän vain tuhraantui aivan turhaan vuosikausia aikaa.
Nyt kun lakikin oli saatu muutettua, niin voitiinkin keskittyä liiketoiminnan täysimääräiseen kehittämiseen. Samuli kiersi uutterasti messuilla ja rakensi aina vain parempia suhteita tavarantoimittajiin ja samalla saatiin tehtyä erittäin hyviä diilejä heidän kanssaan. Kaikki voittivat ja olivat tyytyväisiä. Asiakkaamme suorastaan riemuitsivat uusien ja edullisten filmien määrää ja laatua. Lukuisat yksinoikeussopimukset eri studioiden kanssa mahdollistivat todella edulliset hinnat asiakkaillemme.
Ensimmäinen versio verkkokaupastamme julkaistiin jo vuonna 1996, jolloin käytössä oli ISDN, sekä modeemiyhteydet ja hieman myöhemmin myös kalliimmat ja nopeammat ADSL yhteydet. Sittemmin verkkokauppamme onkin kehittynyt yhdeksi suomen suosituimmista nauttivan ihmisen tavarataloista.
Pian alkoivat markkinoille puskea erilaiset digitaaliset tallenteet. Ensimmäisenä saapuivat massivisen määrän kuvia sisältäneet CD-Rom levyt ja pian sen jälkeen filmejä sisältävät Video CD:eet. Näitä valikoimissamme oli luonnollisesti erittäin kattava valikoima ja edelläkävijät noukkivatkin suosikkinsa kyytiin. DVD-levyt raivasivat itsensä markkinoille 2000 luvun alussa, mutta alkuun kaupan esteenä oli todella korkeat hinnat.
Uutuusfilmi saattoi maksaa lähes 400 silloista markkaa, joka vastaa tänä päivänä varmasti aika lähellä samanlaista euromäärää. Hinnat toki laskivat pikaisesti, kun DVD tuotannot saatiin kunnolla käyntiin. Aika oli taloudellisesti varsin rankkaa, koska jokaista leffaa piti hankkia kahdessa eri formaatissa. Mutta oli selvää, että isokokoisen VHS kasetin taru alkoi olla sen loppupuolella. DVD oli valtaamassa alaa, kunnes senkin lento alkoi hiipumaan netin suoratoistopalvelujen myötä. Vielä tänäkin päivänä niitä kuitenkin, jonkun verran myydään ja siitä syystä niitä myös meidän hyllyistämme toistaiseksi löytyy.
Samaan aikaan yhtiömme osti omakseen varastotilan, jossa keskusvarastomme sijaitsee vielä tänäkin päivänä. Varastoltamme lähtevät päivittäin kaikki verkkokaupasta tehdyt tilaukset, sekä myös yritysasiakkaidemme liikkeisiinsä tekemät tilaukset. Varastotila tuli ehdottoman tärkeäksi, sillä liiketilamme alkoi 400m2 tiloista huolimatta käydä pieneksi, sekä verkkokaupan, tukkumyynnin osalta. Nämä kaksi oli siis erittäinkin järkevät eriyttää omaksi yksikökseen. Näin varmistimme, että homma toimii kaikilla tasoilla niin ensiluokkaisesti, kun sen meidän kriteeriemme mukaisesti kuulukin toimia.
Tästä johtuen seksilelujen kehitys otti valtavia loikkia. Seksileluja oli 1990-2000 luvulla oikeastaan yhtä vähän, kuin fyysisiä seksifilmejä on tänä päivänä. Määrä oli siis todella pieni.
Pikaisesti erilaisten seksilelujen tuottajien määrä kuitenkin kasvoi ja niiden kehitys pääsikin todelliseen vauhtiinsa. Markkinoille saapuivat USA:sta Topco Sales ja California Exotics. Jenkkifirmojen paketit olivat täysin omassa luokassaan verrattuna mihinkään muihin markkinoilla toimiviin operaattoreihin. Näitä herkkuja haalimmekin suoraan tehtailta ja asiakkaamme kiittivät uurastuksesta ja noukkivat uudet nautinnon tuojat ostoskoreihinsa.
Tämä oli lähtölaukaus massiiviselle tuotekehitykselle, joka jatkuu vielä tänäkin päivänä. Oikeastaan mikään muu ala ei keksi uusia tuotteita samaa tahtia, kuin seksilelut. Uusia ja toinen toistaan innovatiivisempia tuotteita tulee markkinoille todella huimia määriä jo pelkästään viikkotasolla. Onneksi ammattitaitoiset ostajamme osaavat napsia tästä virrasta vain parhaat ja laadukkaimmat tuotteet sinun ja muiden uskollisten asiakkaidemme iloksi ja nautinnoksi.
Yhtiömme on edelleen samoissa luotettavissa käsissä, kuin se on vuosien varrella ollut. Näin takaamme sinulle parhaan mahdollisen palvelutason ja varmistamme toimintamme, sekä luomme työpaikkoja ja hyvinvointia kotimaahamme. Hot Lips on 100% kotimainen yritys!
Tässä oli pieni tiivistetty historiikki ja tarina meidän taustoistamme ja yrityksemme taipaleesta tähän asti. Tätä kannattaa välillä aina tarkastaa uudelleen, sillä lisäämme sinne tarinoita, kun niitä mieleen vuosien varrelta juolahtaa!
TuotteetArtikkelit