Leverans- och Returvillkor

Kortfattade Leveransvillkor:
  1. Produkter har en 365 dagars returrätt. Returnerade produkter måste vara i absolut säljbart skick.

  2. Produkter som finns i lager har en leveranstid på 1 - 2 arbetsdagar. Om den beställda produkten är exceptionellt slut i lager, informeras kunden utan dröjsmål.

  3. Om en konsument har fått fel produkt, eller om produkten är defekt, måste konsumenten omedelbart rapportera detta till Hot Lips® Online Store kundtjänst antingen via e-post på: info (at) hotlips.fi eller via telefon på +358-45-1749150 (Mån-Fre 9-14).

  4. Hot Lips® är inte ansvarig om leveransen av beställningen förhindras, hindras eller försenas av en faktor utanför Hot Lips® sexshops kontroll, såsom krig, naturkatastrof, export- eller importförbud, beslut av myndigheter, störning i allmänna trafik eller någon annan liknande faktor som komplicerar eller förhindrar driften av Hot Lips® onlinebutik. Vi ansvarar inte heller för fel i leveransdata orsakade av kunden. Se därför till att ditt telefonnummer och din e-postadress är korrekta. Ibland filtreras e-post till skräppost, så kontrollera även där om du inte ser meddelanden.

  5. Användningen av produkter som säljs i Hot Lips Online Store är användarens ansvar. Vi tar inget ansvar för skador orsakade av användning.

  6. Genom att göra en beställning godkänner du användningen av dina personuppgifter. Läs integritetspolicyn här.
Detaljerade Leveransvillkor:

1. Beställning

1.1 Vid beställning måste kunden alltid ange: a) Som konsument: namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Se till att e-posten och telefonnumret är definitivt korrekta, annars kommer du inte att få aviseringar om paketets ankomst. Vi ansvarar inte för felaktigt angivna uppgifter och eventuella efterföljande extra kostnader. b) Som företagskund: företagsnamn, kontaktperson, e-postadress, postadress, företags-ID och telefonnummer.

1.2 Kunden godkänner de aktuella kontrakts-, beställnings- och leveransvillkoren som gäller vid varje beställningstillfälle.

1.3 Vår onlinebutiks kundregister är konfidentiellt och ingen information lämnas ut till tredje part.

1.4 Kommunikation mellan parterna sker via e-post eller telefon. Efter att ha lagt en beställning förbinder sig kunden att övervaka sin e-post. Vår onlinebutiks kontaktuppgifter finns på vår "Kontakt"-sida.

1.5 Eventuell avbokning eller ändring av beställningen ska göras så snart som möjligt efter beställningen. Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgifter för outlösta paket (25 euro).

1.6 Ett bindande försäljningsavtal träder i kraft när kunden har lagt en beställning. Systemet bekräftar automatiskt beställningen genom att skicka en beställningsbekräftelse till kundens e-post.

1.7 Vi förbehåller oss rätten att begränsa försäljningen av produkter i större mängder - t.ex. på grund av dålig tillgänglighet.

1.8 Onlinebutikens ansvar för dålig produkttillgänglighet, statliga eller importrestriktioner är alltid begränsat till att annullera försäljningen och eventuellt återbetala förbetalda pengar.

1.9 Alla produkter som säljs i vår onlinebutik säljs i befintligt skick. Läs noggrant produktinformationen på vår webbplats eller förpackningens innehåll i butiken.

1.10 Vid tydliga fall av produkt- eller prisfel kan säljaren åberopa ett fel, till exempel om det är ett så uppenbart misstag att kunden borde ha förstått att felet existerade.

1.11 Vi ansvarar inte för information på tillverkares eller andra butikers webbplatser.

1.12 Din beställning skickas i sin helhet om din beställning innehåller produkter som är på väg till vårt lager. Om du vill att produkterna i lager ska skickas omedelbart kommer nya fraktkostnader att debiteras för din beställning.

1.13 Alla beställare måste vara minst 18 år gamla. Genom att acceptera dessa villkor intygar kunden att de har uppnått 18 års ålder.

1.14 Beställaren säkerställer att kontaktuppgifterna, särskilt e-postadressen och telefonnumret, är korrekta. Detta säkerställer ankomsten av paketaviseringar.

2. Priser

2.1 Priserna i prislistan inkluderar moms men inte transport.

2.2 Beställningar per telefon, post eller e-post levereras och betalas med postförskott. Onlinebeställningar kan bekvämt betalas med nästan alla tillgängliga betalningsmetoder på marknaden.

2.3 Alla priser som visas online gäller endast beställningar som görs genom vår webbplats kundvagn.

2.4 Produkter säljs till priset vid beställningstillfället. Prisändringar påverkar därför inte priset på din beställning i efterhand.

3. Leverans

3.1 Vi levererar vanligtvis produkter till kunden med en leveranstid på 1-2 dagar. Vissa produkter kan ha en längre leveranstid beroende på tillgänglighet, vanligtvis cirka 2 veckor. Detta är utöver den normala transporttiden, t.ex. Posten levererar vanligtvis paket inom 1-2 dagar. Vi informerar om eventuella försenade beställningar. Vi ansvarar inte i situationer där posten flyttar paketet för att hämtas från en annan plats. Denna situation kan uppstå till exempel när paketmaskinen är full eller under högsäsong. Om din beställning inkluderar produkter som har en senare leveranstid angiven på produktkortet, levereras beställningen när alla produkter har anlänt.

3.2 Om du skickar varor tillbaka till oss, t.ex. som en retur, kom ihåg att behålla returhandlingarna och en kopia av postkvittot/spårningsnumret. Vi accepterar under inga omständigheter postförskottsförsändelser.

3.3 Om din beställning inkluderar produkter som är på väg till vårt lager skickas beställningen när alla produkter har anlänt.

4. Betalningsvillkor och Metoder

4.1 Den aktuella listan över betalningsmetoder finns via en länk på vår webbplats.

4.2 Vid förskottsbetalning eller onlinebetalning kräver vi att beställningen betalas innan leverans. Obetalda beställningar annulleras.

5. Returrätt och Återlämning

5.1 Kunden har 365 dagars returrätt utan specifik anledning.

5.2 Returrätten för postorder gäller endast oanvända och säljbara produkter.

Returrätten gäller inte om:
  • Produktens förpackning är bruten eller riven.

  • Produktens förpackning eller plastpåse saknas.

  • Förseglingen på produkten är bruten.

  • Plasten runt produkten är bruten eller borttagen
Begränsningar enligt finsk konsumentskyddslag kapitel 6, sektion 16:

Hygien- och intimprodukter har ingen returrätt efter att förpackningen har öppnats, eftersom produkten inte kan återlämnas för försäljning.

5.3 Returrätten för postorder gäller inte underkläder såsom trosor, strumpor, strumpbyxor, bodysuits och catsuitdräkter. Returrätten gäller inte heller intimprodukter, kondomer eller filmer, spel, presentkort eller kalendrar. Om produkten är defekt byts den ut mot en ny. Vid osäkra situationer, ring oss först för att undvika onödiga kostnader.

5.4 Återlämning är gratis för dig, förutsatt att du följer dessa instruktion er. Vi ersätter inte portokostnader som returneras på annat sätt. Fri retur gäller endast i Finland. Returkostnader från Åland och utomlands är kundens ansvar.

5.5 Köpet eller upphämtningsdatumet anses vara dagen då paketet löstes in eller hämtades från postkontoret eller alternativt datumet på kvittot.

5.6 Din produktretur behandlas snabbt och smidigt när följande saker är i ordning:
  • I originalförpackningen (väl packad) utan onödiga markeringar.
  • Inklusive en kopia av kvittot/leveranssedeln.
  • Inklusive en förklaring av anledningen till returen och/eller beskaffenheten av felet.
  • Inklusive ditt namn, adress, telefonnummer och kontonummer till vilket vi kan återbetala dina pengar.
  • Inom 365 dagar från köpdagen.
  • Returer skickas alltid enligt instruktionerna som finns här.

5.7 Kom ihåg att be om ett kvitto från Posten för din retur. I detta fall ligger ansvaret för eventuell förlust av retursändningen hos Posten.

OBS! Utan kvitto kan vi inte ta ansvar för eventuell förlust av retursändningen. Vi betalar inte portokostnader annat än som en kundretur skickad med den angivna adressen via e-post.

5.8 Returer med de ovan nämnda dokumenten eller informationen krävs. Vi behandlar inte ofullständiga returer förrän den erforderliga informationen har mottagits.

5.9 Returer utan anledning eller med otillräcklig information orsakar oss enorma problem och behandlingen kan ta tid, så se till att allt nödvändigt material är inkluderat. En outlöst beställning är inte en retur, outlösta beställningar debiteras en hanteringsavgift på 25 euro.

5.10 Kunden måste själv betala portokostnader för returer som görs från utlandet.

5.11 Byte mot en annan produkt görs alltid på så sätt att vi återbetalar pengarna för produkten du har returnerat och du kan göra en ny beställning för en alternativ produkt. Du kan alltså beställa en annan innan din retur behandlas och pengarna återbetalas till ditt konto när din retur behandlas.
Defekta Produkter

6.0 Defekta produkter byts alltid ut mot en fungerande produkt.

6.1 För snabb behandling ber vi dig om följande: - I originalförpackningen (väl packad). - Inklusive en kopia av kvittot/leveranssedeln. - Inklusive en beskrivning av felet. - Inklusive ditt namn, adress och telefonnummer.

6.2 Vi ansvarar inte för onödiga returer. Osäker? Kontakta vår kundtjänst.

6.5 Mer än hälften av garantireparationerna är onödiga, i de flesta fall är produkten inte trasig. Vi får också många dåligt packade returer eller returer som saknar kvitto, leveranssedel eller felbeskrivning. Vi kan ännu inte läsa tankar, så vänligen bifoga all information vi behöver till din retur.

Förvaring av Produkter

Produkter gjorda av olika material kan reagera med varandra. Produkter bör inte förvaras i kontakt med varandra eller när de är fuktiga. Batterier bör tas bort från enheten under förvaring. Vi ansvarar inte för skador orsakade av förvaring.

Join our Hot Lips realm of satisfaction!

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du rabattkoden till din e-post.